סיפור מקרה: רונית, גלי חום והומאופתיה

רונית בת 50 נשואה ואם, מהנדסת במקצועה.

הגיעה אלי לטיפול הומיאופתי בפעם השניה, לאחר שחלפו כשש שנים מביקורה הקודם.  בביקור הקודם , פנתה בשל דלקות חוזרות בדרכי השתן, שלשמחתה הרבה הפכו אירוע נדיר  מאז שנטלה את הטיפול ההומיאופתי.

עתה, פנתה בשל גלי חום המציקים לה בשנה האחרונה "בצורה מטורפת".

היא מתעוררת עם גל חום, סובלת מדי פעם במשך היום, גל חום נוסף מופיע כמו שעון סביב שתיים בצהריים ובלילה לפני השינה היא מתכסה זיעה. מתקלחת,נכנסת למיטה ובאמצע הלילה למרות שהיא מותשת ושוקעת בשינה עמוקה  גל חום נוסף מעיר אותה…

בעצת רופא המשפחה ורופאת הנשים שלה נטלה טיפול הורמונלי, אולם הפסיקה את הטיפול בשל הרגשה כללית רעה  ותחושת "בצקת" וגודש  בכל הגוף.

רונית, אשה מלאה שמחת חיים, חברותית ואופטימית.

היא מהווה לדבריה "כותל מערבי" להרבה ממכריה.

למרות היותה מקור כוח ומשענת למשפחתה ולחבריה, היא מציינת שבשל היותה "אמא אווזה" הדואגת מאוד לילדיה, לא אחת היא מוצאת את עצמה שקועה במחשבות מציקות הקשורות " למה יהיה עם הילדים"  ולמרות, שהיא מבינה רציונאלית שהדאגות שלה מוגזמות וחסרות בסיס, היא מתישה את עצמה בתסריטים הגרועים ביותר ואז הופכת לחסרת סבלנות ועשויה להגיב בצורה אימפולסיבית לפונים אליה.

היות והטיפול ההומיאופתי הוא טיפול המותאם באופן אישי למטופלת, אני מבקש להשלים פרטים הקשורים לשנתה, חלומותיה, פחדיה והעדפות במזון.  רונית אוהבת מאוד מתוקים ובד"כ מוסיפה מלח בצורה כמעט אוטומטית לכל מאכל. היא מגדירה עצמה כחששנית ותמנע בכל מחיר משהייה במקומות גבוהים או מכניסה למעליות קטנות או למנהרות.

כל זה חשוב שכן ראיית התמונה הכוללת את התחום הרגשי נפשי ופיזי מאפשרת להתאים את הטיפול באופן אישי וספציפי לפונה.

בסיכומו של המפגש,  מקבלת  רונית טיפול הומיאופתי והנחיות לנטילה יומיומית.

הנטילה מתבצעת בצורה יומיומית בשל הסיבה שבשלב זה היא נוטלת טיפול להורדת כולסטרול ולחץ דם גבוה. אנו קובעים פגישת  מעקב עוד כ 3 חודשים ומחליטים שנושא הכולסטרול ולחץ הדם  ייבדק במפגש הבא.

עד אז, תשקול רונית את נכונותה להיכנס לתוכנית שינוי אורח חיים במסגרתה יתכן ותוכל, תחת מעקב רפואי לשקול הפחתה או אפילו הפסקה של הטיפול התרופתי.

חלפו 3 חודשים רונית מגיעה למעקב, מחוייכת היא מציינת שמצבה השתפר לאין ערוך, גלי החום כמעט ולא פוקדים אותה  והשינה בלילה רציפה.  היא מספרת  ש"החליטה להגשים חלום וטסה בשבוע הבא לחודש להודו לכשתחזור, היא מצהירה, היא מתכוונת להגיע למפגש נוסף ולהיכנס לתהליך של שינוי.  הגיע הזמן לחיות נכון יותר, טוב יותר ולהיפרד גם מהקילוגרמים העודפים ואיתם אולי סופסוף גם מהתרופות"…

ולי נשאר רק לחייך ולאחל לה נסיעה נהדרת!!