מכתב מאמא המסכם טיפול מוצלח

שלום,

לעמוס בני, בן 14, החלה פריחה בגוף בתחילת אביב 2015. בתחילה חשבנו שזו תגובה חריפה אך חד פעמית לביקור שערכה הכיתה אותו בוקר בפארק אריאל שרון (מזבלת חיריה לשעבר), אך מדי כמה ימים הפריחה היתה חוזרת. הפריחה התבטאה באדמומיות בעור, התנפחות באיזור המגורה ומעין כיווץ של השכבה החיצונית האדומה והרגשת גירוד חריפה. התופעה החריפה כך שכל יום היתה מופיעה הפריחה עם התופעות הנילוות לה באזור אחר בגוף – ידיים, רגליים, בטן, גב, או בכמה אזורים יחד. לפעמים גם בפנים, אולם התופעה לא חדרה לתוך הגוף ומעולם לא הפריעה לנשימה. טיפול של ג'ל פניסטיל הקל, אך מדובר היה במריחה של שכבה עבה על אזורים נרחבים מדי לטיפול חיצוני שכזה. מקלחות היו מקלות אף הן על הגירוד.

ביקור ראשון אצל רופא המשפחה הוביל לתרופה אנטי היסטמינית ולאבחנה שזה עניין של עונת המעבר שיעבור בקרוב. בביקור נוסף לאחר שלושה שבועות בהן התרופה רק הקלה במעט (מדי), לא שונתה האבחנה או התרופה. ביקור שלישי אצל רופאת משפחה אחרת לאחר עוד חודש (וכבר בראשיתו של הקיץ), כבר הוביל לאבחנה שמדובר בתופעה כרונית שדורשת בירור יותר מעמיק, וכך הילד הופנה ונבדק אצל רופא עור מומחה, אצל מרפאת עור ברמב"ם, ואצל אלרגולוג שביצע מבחני אלרגיה שקיבלו כולם תשובה שלילית. האיבחון של כולם היה שזו "אורטיקריה כרונית" שכפי שבאה גם תלך, לאחר תקופת מה – יכול להיות אף תקופה של שנה או שנתיים. הילד טופל בכדורי טלפסט במינונים שונים, עד למינון של 240 גר' ביום (וברמב"ם אף התכוונו לקבל אישור מיוחד ממשרד הבריאות למינונים גבוהים יותר). בכל יום היתה מגיעה הפריחה והנפיחות, ולאחר כשעה/שעתיים מלקיחת כדור טלפסט הגוף היה נרגע.

בחודש אוקטובר 2015, כחצי שנה לאחר שהחלה התופעה, ביקרנו אצל ד"ר אורן לקבל טיפול הומאופטי. עמוס החל לקחת מס' טיפות ביום במקביל לטיפול בטלפסט, והפריחה נרגעה תוך כדי. לאחר כשבועיים, הוא הוריד את המינון של כדורי הטלפסט, והיה לוקח כדור מדי כמה ימים, רק אם הפריחה היתה חוזרת. לאחר כחודש מאז שהחל הטיפול, עמוס הפסיק לחלוטין לקחת את כדורי הטלפסט, והמשיך עם הטיפות ההומאופטיות. מאז תחילת חודש ינואר 2016 עמוס הפסיק גם לקחת את הטיפות (עדיין שומר על דיאטה הומאופטית). לשמחתנו עד עתה, הפריחה לא חזרה.

אנו מאד שמחים.

המון תודה,

צפי שכטר