מיץ עשב חיטה

מבוא:
אני מפרסם סקירה זו במקביל לסרטונים הרצאות וסדנאות שאני מעביר בנושא אורח חיים בריא. לצערי אין מספיק דגש על אורח חיים בריא ומבריא ,כשברקע אנו רגילים לצרוך תרופות במקום לסגל הרגלי תזונה ופעילות נכונים ולחזור לבריאות הבסיסית שלנו. חלק מהתרופות הינן חיוניות ומצילות חיים וחלק אחר ניתן להחליף ע"י כך שניקח אחריות ,נשנה את אורח החיים שלנו ונבריא את עצמנו.

מיץ עשב החיטה נכלל בקטגוריית המיצים , כלומר מיצוי , של עשב החיטה, כשהוא נסחט טרי ומגיע כמובן מבית גידול בתנאים אורגניים. המיץ ,בניגוד לשייקים (עליהם אכתוב בנפרד)הוא נוזל מרוכז ללא סיבים . מיץ עשב החיטה , עשיר בנוגדי חמצון: ויטמינים מינרלים וחומצות אמינו. עושר זה מקנה לו הרבה יתרונות בריאותיים . צריכה שלו בצורה מתונה והדרגתית עד רבע כוס בד"כ , עשויה לתרום לבריאותכם. כל מי שיש לו אבחנה כרונית, שנוטל תרופה כלשהי , אנשים הסובלים מפגיעה בכליות, מנטיה לאשלגן גבוה בדם חייב לדעת שיש להתייעץ עם רופא לפי שמתחילים לסגל את ההרגל הבריא הזה (לנשים בהריון או מניקות אין לשתות מיץ עשב חיטה). תרופות שונות כולל תרופות ל"דילול הדם" אנטיביוטיקה ואחרות מושפעות ממרכיבי המיץ ויש לכן להיזהר שמקום תועלת ייגרם חלילה נזק ולכן חשוב להתייעץ ברופא עם רקע מתאים. מיץ עשב חיטה מכיל כלורופיל , מרכיב המעלה את הרגישות שלנו לאור ולכן בחשיפה לקרינת השמש יש להקפיד על שימוש במסנני קרינה ובלבוש המקטין חשיפה ישירה לאור השמש. מי שמעוניין להעשיר את הידע שלו מוזמן לקרוא את ספרה של ד"ר פנינה בר סלע (PHD ) , ד"ר בר סלע, מטפלת בארץ, שנים רבות, בשיטתה של אן ויגמור, שם הספר הוא התחדשות ויש כבר גם ספר המשך.

בנה של ד"ר פנינה בר סלע , ד"ר גיל בר סלע רופא מומחה באונקולוגיה, פרסם יחד עם מספר רופאים , סקירה על שימושים רפואיים אפשריים במיץ עשב חיטה בספרות הרפואית. בסקירתו הוא מציין תועלת אפשרית (שיש לגבות במחקרים נוספים) בתחום הסרטן, מחלות פרקים, מעי דלקתי ,סוכרת, מחלות המטולוגיות ועוד.
ונקודה אחרונה, אולי החשובה ביותר לחלקנו, אנשים רבים הפונים אלי לטיפול משולב, שואלים אותי כיצד ניתן לשמר את הזיכרון ואף לבלום את תהליך הירידה בזיכרון, כשרק מרגישים את תחילת התהליך. ..מעבר לבדיקה מעמיקה של אורח החיים והבריאות של הפונה, אתן שני טיפים ראשוניים שיכולים לסייע לכם: 1.הזכרון הוא סוג של שריר כשאנו מאמנים אותו הוא מתחזק וגומל לנו בכך שיכולתו נשמרת ואף עולה. הפעילו את המוח , למדו כל יום דבר חדש והיכולות תשמרנה ואף תתפתחנה . 2.הטיפ השני איננו עדות מדעית אלא נסיוני האישי וניסיונם של מטופלים שדווחו לי על אותה תובנה. שתיית מיץ עשב חיטה על בסיס יומיומי, ככל הנראה משפרת את יכולת השליפה מהזיכרון .

לבריאות שלכם ד"ר אמנון אורן