חלב שקדים משקה טעים ובריא

חלב שקדים תוצרת בית הוא מוצר איכותי שאתם יכולים להכין בקלות אצלכם במטבח. חשוב להבין את היתרונות שבהכנה ביתית ואת הערך המוסף שיש לחלב שקדים טרי . השקדים והאגוזים מהווים מקור מזון איכותי וחיוני לחיינו. השקדים מכילים חלבון ,חומצות שומן לא רוויות ,נוגדי חמצון ומינרלים חיוניים כמו: סידן מגנזיום ואשלגן.

הכנה מתאימה של זרעים אלה מאפשרת לנו להפיק מהם את המכסימום מצד אחד ולא לסבול כלל מקשיי עיכול או כבדות מצד שני. מזרע השקד אמור להתפתח בתנאים המתאימים עץ שקדיה חדש. כלומר מזרע בודד אמור לצמוח בתנאים הנכונים עץ שלם. לפיכך השקד מכיל כמות גדולה של אנרגיה שתאפשר את תהליך הנביטה ויצור מוגברים של מינרלים וויטמינים כשהתהליך יתחיל.

יש חשיבות רבה לתזמון התהליך. אם השקד יתחיל לנבוט בתנאים לא אופטימליים הנבט יתייבש וימות. בשל כך לצורך אבטחת העתיד, מכיל השקד מאגרי אנרגיה (זרחן-בצורה של חומצה פיטית עליה אדבר בהמשך) שיאפשרו את תהליך הנביטה ,אנזימים שונים שאמורים להאיץ את התהליך ולאפשר נביטה הכוללת יצור מינרלים וויטמינים בכמויות גדולות והכי חשוב חומרים מעכבים שמטרתם ל"שחרר את הנצרה" ולאפשר לתהליך לצאת לדרך רק כשיש גשם (מים) בכמות מספקת להשלמת כל התהליך. הכנה מתאימה של השקדים (ובצורה דומה אגוזים שונים) מאפשרת לנו להפיק מהם את המכסימום .למה הכוונה?

  1. את חלב השקדים יש להכין מהשקד המתוק SWEET ALMOND שאינו אמור להכיל מרכיבים רעילים בניגוד לשקד המר BITTER ALMOND המכיל מרכיבים רעילים.
  2. יש להשתמש בשקדים אורגניים טבעיים שאינם קלויים ולהשרות אותם במים איכותיים (היות והם נספגים בשקד) לפרק זמן שבין 8-12 שעות. ההשריה , המדמה את הגשם על הזרעים מתחילה תהליך של הפקת אנרגיה בתוך השקד וירידה בכמות החומצה הפיטית. חומצה זו מפריעה לספיגה של מינרלים חשובים כמו סידן ומגנזיום. במקביל מעכבי הנביטה מנוטרלים ע"י המים ומתחיל תהליך מואץ בתוך השקד. בתהליך זה יש יצור מוגבר של ויטמינים ונוגדי חמצון ומרכיבים שונים מתפרקים, משנים מבנה והופכים קלים יותר לעיכול.
  3. על כל כוס שקדים מוסיפים 3 כוסות מים מינרליים לפחות .
  4. ניתן להוסיף 2 תמרים / מעט סילאן/ קורט מלח.
  5. טוחנים בבלנדר ומסננים את החלב דרך שקית או חיתול בד. ניתן לשמור את החלב בקירור למספר ימים. הטעם יכול להיות עדין מאוד כשללא ממתיקים ועד מתקתק בהתאם לכמות וסוג הממתיק. את החומר הגס הנותר בשקית הסינון ונקרא פולפה ניתן לשלב בסלט או במאפים שונים.

לבריאות ולרוויה.