גרנולה מלוחה תוצרת בית

המרכיבים הבסיסיים:
כוס שיבולת שועל ,עדיפות לפתיתי שיבולת שועל אורגנית ולא שיבולת להכנה מיידית (אינסטנט) את הכוס השלמה אפשר לפצל עם מרכיב אחר כמו כוסמת ירוקה לא קלויה.     ֿטחינה גולמית משומשום מלא ,שתי כפות.
מלח ופלפל בהתאמה אישית.
תוספות אופציונאליות לפי הטעם האישי:  גרעיני דלעת, גרעיני חמניה, צנוברים, אגוזים שונים, צ'יה  פשתן, זרעי כוסברה, זרעי קימל.

ניתן גם להוסיף עגבניות מיובשות חתוכות לקוביות קטנות ,אבל בהסתייגות מסוימת היות ורב המוצרים המוכנים מכילים לא מעט כימיקלים שרצוי לוותר עליהם.

הפעולה הבסיסית הראשונית היא לאפות\לקלות את הבסיס בחום של 150 מעלות לכ 20 דקות , הקלייה היא זו שמייבשת מנוזלים ונותנת את התחושה הקריספית שאנחנו אוהבים. בזמן השהיה בתנור יש   לדאוג לשכבה דקה בתבנית ולערבוב מדי פעם. האפייה\קלייה תכלול את המרכיב הבסיסי  כלומר את שיבולת השועל  (והכוסמת) ומרכיבים שאנחנו רוצים שיתרמו לאותה קריספיות (חלק מהגרעינים והאגוזים). חשוב לזכור, שהקלייה או האפייה ב 150 מעלות מפחיתה את הערך התזונתי של המרכיבים ולכן כל אחד צריך להחליט מה הוא מכניס לתערובת מהתחלה ומה לפני החימום הסופי אליו הגענו.

בשלב האחרון  מערבבים את כל התערובת עם מלח פלפל  לפי הטעם ומערבבים עם שתי כפות הטחינה. מכניסים לזמן קצר לתנור לייבוש סופי.   מקררים היטב ומכניסים לכלי אטום.

בתיאבון !